Etapa dobândirii echilibrului este dinamică.
Înainte de vârsta de 4 ani, copilul învață să-și controleze corpul într-o anumită direcție, pentru ca apoi să avanseze mergând cu un picior în fața celuilalt. La 4 ani, copilul merge cu un picior în fața celuilalt.
La 6 ani, copilul calcă dinspre călcâi spre vârf.
Dezvoltarea pshihomotorie:
Dezvoltarea psihomotorie a copilului are baze genetice, motrice și psihice.
Un produs poate avea ajuta la dezvoltarea psihomotorie a copilului și acționează în domeniul motor.
Domeniul motor are mai multe elemente majore: schema corporală, coordonarea dinamică, echilibrul, coordonarea oculo-motorie, motricitatea și structura temporală și spațială.
Schema corporală
Schema corporală înseamnă reprezentarea corpului ce îi permite acestuia un control mai bun asupra gesturilor, o percepție a corpului, și în general o conștiință de sine. Se construiește, înainte de toate plecând de la senzații și acțiuni („corpul simte, corpul acționează”), înainte de a putea fi reprezentat („corpul reprezentat”). Cu cât copilul acționează mai mult, cu atât își va conștientiza schema corporală și va reacționa mai bine.
Coordonarea oculo-motorie
Coordonarea oculo-motorie regrupează acțiunile permițând vizarea întregului corp sau doar a une părți: cei mai mici, urmează o traiectorie, întâi cu obiecte și ținte mari, cu mâinile, cu picioarele; apoi cu obiecte din ce în ce mai mici pentru a realiza în final disocierea digitală: pian, introducerea perlelor pe un fir, scrisul.
Structura temporal-spațială
Structura temporal-spațială înseamnă tot ceea ce reperează copilul în timp (înainte/după, activitate ritmică, noapte/zi, sezon etc.) și în spațiu (în față/ în spate, pe/sub, dreapta/stânga, etc.).
Informații pentru utilizator
Structura temporal-spațială înseamnă tot ceea ce reperează copilul în timp (înainte/după, activitate ritmică, noapte/zi, sezon etc.) și în spațiu (în față/ în spate, pe/sub, dreapta/stânga, etc.).