În afară de a veni în întâmpinarea voastră cu produse sportive performante, echipele noastre de concepere a produselor se angajează să le fabrice prin demersuri mai prietenoase cu mediul. Pentru a reuși acest lucru, dezvoltăm ceea ce se numește design eco.
DEMERSUL DE
CONCEPERE ECO A PRODUSELOR
Conceperea de produse într-un mod eco constă în luarea în calcul a mediului încă de la primele etape ale conceperii și pe durata întregului ciclu de viață al produsului.
Concret, este vorba despre a ne gândi la modul în care este posibil să reducem impactul asupra mediului pe toată durata de viață a acestuia.
Un produs gândit (sau regândit) în cadrul unui demers de concepere eco rămâne un produs care îndeplinește aceeași funcție pe care un produs conceput în mod clasic o are, prezentând în plus acest avantaj legat de grija pentru mediul înconjurător: un tricou de alergare conceput eco rămâne, mai întâi de toate, un tricou bun pentru alergare!
CICLUL DE VIAȚĂ AL UNUI PRODUS
Este vorba despre ansamblul etapelor prin care un produs va trece de-a lungul vieții sale:
- materiile prime din care este realizat : extracție și prelucrare;
- producția : tehnicile de fabricație;
- transport : din locul de producție, până în locul de distribuție;
- distribuția : locul și modul de comercializare;
- utilizarea : utilizare, spălare și întreținere;
- scoaterea din uz : reparare, reciclare, distrugere.
CRITERIILE NOASTRE DE CONCEPERE ECO
La Decathlon, conceperea eco a produselor este un demers precis !
Echipele noastre de concepere au stabilit un cadru exigent pentru a defini acest demers. Produsele vizate trebuie să răspundă la unul dintre aceste două criterii :
1. Impactul pe care acestea îl au asupra mediului trebuie să fie redus cu minimum 10% în raport cu modelul precedent din oferta noastră, pentru cel puțin 2 dintre indicatorii următori: schimbări climatice, poluarea aerului, eutrofizarea apei și epuizarea resurselor.
SAU
2. Ele trebuie să justifice anumite acțiuni de concepere foarte clare: cel puțin 70% din greutatea produsului să fie din poliester reciclat, material compus din cel puțin 90% bumbac provenit din agricultură biologică, utilizarea de vopseluri care să presupună un consum mai mic de apă, etc.
CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN MOD CONCRET?
Demersurile de concepere eco se pot aplica în diferite momente ale ciclului de viață al unui produs. Aplicarea acestor metode permite, astfel, limitarea impactului acestuia asupra mediului. Pentru a înțelege mai bine, iată câteva exemple de demersuri de concepere eco:
CE LEGĂTURĂ ARE ETICHETAREA DE MEDIU CU DEMERSURILE DE CONCEPERE ECO ?
Pentru a vă ajuta să faceți o alegere responsabilă, pe lângă demersul de concepere eco, am început evaluarea impactului asupra mediului a anumitor produse.
Etichetarea de mediu vă dă oportunitatea de a compara impactul pe care îl au asupra mediului mai multe produse care fac parte din aceeași gamă (de exemplu, gama de tricouri).
În prezent, o notă de la A la E este prezentă pe produsele evaluate.
Acest sistem de notare, deja folosit pentru electrocasnice, acum este implementat și de către echipa noastră, datorită calculelor efectuate de ingineri, în scopul de a vă oferi o comparație a impactului produselor.
MAI MULTE DETALII
Pentru a merge mai în profunzime, noi ne-am luat angajamente în ceea ce privește materialele din care realizăm produsele noastre. Din prezent și până la finalul anului 2022, totalitatea poliesterului și a bumbacului pe care le vom utiliza vor proveni din surse mai durabile. În prezent, este cazul pentru 100% din bumbacul care se regăsește în produsele noastre. Doar 20% din poliesterul prezent în produsele noastre răspunde acestei exigențe: aceasta este una dintre provocările noastre principale !
Suntem conștienți că mai avem multe eforturi de făcut pentru a reduce impactul asupra mediului, dar suntem determinați să continuăm să acționăm în favoarea acestei schimbări.
În prezent, principalele limitări se situează la nivelul evaluării produselor noastre, a materialului din care sunt confecționate și, mai exact, în ceea ce privește alegerea de materii alternative. Trebuie să avem certitudinea că un material care îl înlocuiește pe altul trebuie să aibă un impact mult mai redus, deci să fie mai puțin poluant. Pentru acest lucru, ne bazăm pe studii și teste externe, care ne-ar putea garanta fiabilitatea și obiectivitatea rezultatelor.
Produsele noastre trebuie să răspundă la numeroase exigențe tehnice și de calitate. Alternativele nu sunt mereu tehnologii ajunse la maturitate pe piață. De exemplu, utilizăm, bumbac biologic pentru unele din produsele noastre, al cărui cultură este mai puțin productivă. Drept urmare, disponibilitatea bumbacului bio pe piață este mai puțin răspândită decât cea a bumbacului cultivat în mod convențional.
În prezent, peste 2500 din produsele gândite să fie concepute într-un demers eco sunt disponibile în magazinele noastre și online. Cu toate acestea, ele reprezintă doar o mică parte din oferta noastră. Din acest motiv, înțelegând provocările climatice și epuizarea resurselor, echipele Decathlon au drept obiectiv ca 100% din produsele noastre să fie concepute eco până în anul 2026.
VREȚI SĂ AFLAȚI MAI MULTE INFORMAȚII?
Noi dorim să vă facem cunoscut principiul nostru de funcționare, dar găsirea unui echillibru între explicațiile simple și dorința de a vă împărtăși toate informațiile nu este mereu simplă. Dacă doriți să aflați mai multe, nu ezitați să consultați Declarația de Performanță Extra-Financiară. Publicată în fiecare an, aceasta prezintă toate inițiativele noastre care ne ajută să ne dezvoltăm durabil.