Testat de copii, validat de specialiști
„Pentru a asigura eficiența produsului, am validat produsul cu ajutorul a 18 copii.
9 dintre ei au utilizat kitul de 2 ori, timp de 20 de minute pe săptămână, timp de 2 luni, iar 9 dintre ei nu l-au utilizat. Rezultatele testelor au arătat faptul că toți copiii care au utilizat produsul timp de mai multe săptămâni și-au dezvoltat echilibrul mai bine decât cei care nu îl utilizaseră.”
Imaginarea propriului parcurs
„Kitul de echilibru îi permite copilului să dea frâu liber imaginației pentru a-și construi propriul său parcurs! Va putea să înceapă prin a pune bârnele plate pe sol, pentru a se simți mai în siguranță. Apoi, le poate așeza mai sus, pentru a mări instabilitatea. Micile animale îi vor permite să-și creeze propria poveste. animale peste care trebuie să sară, pe care trebuie să le prindă.” Annabel, inginer de produs Baby gym.
INFORMAȚII TEHNICE
Lungimea unei bârne: 700 mm.
Dimensiunile unei baze: 270x270mm
Dimensiuni totale în timpul poziționării în pătrat: 1200 x 1200 mm
Etapele dobândirii echilibrului dinamic
Înainte de 4 ani, copilul trebuie să învețe să își miște corpul într-o direcție dată, pentru a avansa ușor.La 4 ani, un copil poate să meargă, alternând suportul lățimii minime a unui picior și jumătate.La 6 ani, copilul este capabil să meargă cu un picior în fața călcâiului, cu un suport a lățimii minime a piciorului.
Dezvoltarea psihomotorie:
Dezvoltarea psihomotorie a copilului are baze genetice, motrice și psihice.
Un produs poate avea ajuta la dezvoltarea psihomotorie a copilului și acționează în domeniul motor.
Domeniul motor are mai multe părți: schema corporală, coordonarea dinamică, echilibrul, coordonarea oculo-motorie, motricitatea și structura temporală și spațială.
Schema corporală
Schema corporală înseamnă reprezentarea corpului ce îi permite acestuia un control mai bun asupra gesturilor, o percepție a corpului, și în general o conștiință de sine. Se construiește, înainte de toate plecând de la senzații și acțiuni (« corpul simte, corpul acționează»), înainte de a putea fi reprezentat («corpul reprezentat»). Cu cât copilul acționează mai mult, cu atât își va conștientiza schema corporală și va reacționa mai bine.
Coordonarea oculo-motorie
Coordonarea oculo-motorie regrupează acțiunile permițând vizarea întregului corp sau doar a une părți: cei mai mici, urmează o traiectorie, întâi cu obiecte și ținte mari, cu mâinile, cu picioarele; apoi cu obiecte din ce în ce mai mici pentru a realiza în final disocierea digitală: pian, introducerea perlelor pe un fir, scrisul.
Structura temporal-spațială
Structura temporal-spațială înseamnă tot ceea ce reperează copilul în timp (înainte/după, activitate ritmică, noapte/zi, sezon etc.) și în spațiu (în față/ în spate, pe/sub, dreapta/stânga, etc.).
Instrucțiuni de utilizare
A nu se depozita direct pe sol, ci pe un covoraș de protecție.