Informaţii tehnice
Talpă sinterizată
Nucleu lemn de plop 20 mm
Număr de inserții: 2 x 12 (pentru legături) + 2x5 (pentru celelalte elemente ale legăturilor)
DIRECȚIONALĂ
Setback: 35 mm
Mărime 151 cm
Lățime față 288 mm, centru 242 mm, spate 274 mm
Rază 7,9 m
Poziție recomandată: 530 mm.
Mărime 157 cm
Lățime față 297 mm, centru 252 mm, spate 284 mm
Rază 8,5 m
Poziție recomandată: 560 mm.
Mărime 163 cm MidWide
Lățime față 305 mm, centru 260 mm, spate 292 mm
Rază 9,2 m
Poziție recomandată:
Alegerea corectă a mărimii
În general, atunci când vine vorba de un splitboard, trebuie să achiziționați unul între -15 și -20 cm, în raport cu înălțimea dumneavoastră. _ Alegerea unei plăci mai mici (între -20 cm și -25 cm): aceasta va fi mai ușoară la urcare și manevrabilă în timpul coborârii. Va fi mai simplu de folosit. _ Alegerea unei plăci mai mari (între -15 și -10 cm): oferă mai multă stabilitate la viteză mare și mai multă flotabilitate în zăpada pulvăr.
151 cm (50 - 70 kg) => 1,55 m - 1,70 m;
157 cm (65 - 80 kg) => 1,69 m - 1,77 m;
163 cm (75 - 95 kg) => 1,76 m - 1,90 m.
Program/teren de utilizare
Echipa noastră a dorit să creeze un splitboard rezistent, care să se asemene unui snowboard freeride la coborâre.La urcare, este ușor sub picioare (3,25 kg + 0,52 kg perechea de piei) și stabil chiar și atunci când panta devine abruptă.
La coborâre, este foarte manevrabil și prezintă o flotabilitate mare.Ideal pentru practicanții de snowboard de nivel mediu.
Snowboard direcțional
Placa are o formă direcțională. Nu este simetrică: - partea din spate a plăcii este puțin mai îngustă decât partea din față, iar legăturile și punctele de contact ale plăcii cu zăpada (setback) sunt împinse puțin în spate.Forma direcțională asigură aderenţă în viraje, un control bun al traiectoriei şi relansare la ieşirea din curbă.
Camber clasic + rocker
Se păstrează toate avantajele unui camber clasic (datorită elasticității plăcii, un camber clasic acționează ca un arc, pentru a asigura aderență pe orice tip de zăpadă, treceri dinamice de pe un cant pe altul și relansare la ieșirea din curbă). Rockerul asigură manevrabilitate, prin apropierea punctelor de contact ale plăcii pe zăpada. Rocker-ul alungește și ridică vârful pentru alunecare optimă pe zăpadă pulvăr.
Flex mediu şi polivalent
Flex-ul (rigiditatea plăcii între partea din faţă şi cea din spate) este în jur de 6/10, ceea ce înseamnă mediu şi polivalent. Asigură control optim în viraje scurte şi toleranţă la alunecarea canturilor.
Setback 35 mm.
Punctele de sprijin ale plăcii nu sunt simetrice în raport cu centrul plăcii, ci decalate spre spate. Legăturile sunt decalate în mod egal în spate, la aceeaşi distanţă. setback 35 mm => recul important pentru plăcile direcționale. Acesta asigură viraje scurte și portanță optimă pe zăpadă pulvăr (greutatea apasă pe partea din spate a plăcii și vârful se ridică).
Calitatea deplasării: talpă sinterizată
Talpă din polietilenă, formată prin 2 procedee diferite: - talpă extrudată, cu o anumită densitate de poliuretan. - talpă sinterizată, cu o densitate mai mare de poliuretan. O talpă extrudată aluneacă uşor şi rezistă în timp. Talpa din PE este cel mai performant modelpentru alunecare optimă.
Compatibilitate legături
Acest produs este compatibil cu toate legăturile splitboard, deoarece numărul și pozițiile inserțiilor sunt aceleași pentru toate mărcile.Acesta este, de asemenea, compatibil cu kit-ul splitboard (interfață ce se montează între splitboard și legăturile clasice).
4 legături testate pentru voi (1/2)
În timpul testelor, am utilizat 4 legături pe care le recomandăm:-Union - Expedition: foarte ușor de montat/reglat; foarte ușor de trecut la modul urcare/coborâre; senzație de alunecare apropiată de cea a unei legături clasice. Călcâiul pentru montare are doar 1 poziție.SparkR&D - Arc T1: foarte ușoară; foarte ușor de trecut la modul urcare/coborâre; Șuruburi ușor fragile.-Karakoram - Connect reccon: foarte rezistente; foarte ușor de trecut la modul urcare/coborâre; Puțin cam grele.
4 legături testate pentru voi (2/2)
-Plum Feyan Carbon: foarte ușoare, finisaje frumoase, rigiditate foarte bună. Levierul care permite schimbarea poziției de urcare/coborâre este cam greu de desfăcut.
De asemenea, am testat kitul care permite inițierea cu orice tip de legături de snowboard (cu excepția legăturilor splitboard!) și care face, astfel, practicarea mai accesibilă. Acesta ridică legăturile și îngreunează întreaga placă.
Ce trebuie să fac dacă trebuie să înlocuiesc pieile plăcii mele splitboard?
PIEILE DE FOCĂ SKI CARE TREBUIE DECUPATE - 130MM (8521279) Decathlon se potrivesc perfect.
Există un mini unghi între clema de piele și placa metalică a splitboard-ului, pe vârful din spate, dar cu puțină tensiune pe elastic, nu se mișcă nimic.
Ce trebuie să fac dacă clapele au prins joc?
Dacă există spațiu între cele 2 „schiuri” ale split-ului, nu este nimic grav. În acest caz, cârligele Union au prins joc și noi avem o versiune care se reglează. Aveți nevoie doar de o șurubelniță cruciformă PZ2 și: -să desfaceți cele 8 șuruburi care susțin cele 4 clape metalice Union,
-să lipiți din nou cele 2 schiuri de la split,
-să clipsați cataramele din plastic Union la cele 2 extremități (verificați alinierea corectă a schiurilor),
-să strângeți cele 8 șuruburi.
Ce trebuie să fac dacă clips-urile Union (nose & tail) au prins joc?
În cazul în care clips-urile Union de la capetele plăcii tale splitboard devin mai ușor de prins, sau chiar dacă nu se mai prind, atunci trebuie să strângi părțile tată și părțile mamă de pe ambele fețe ale schiului.
Este important, altfel la coborâre, acestea se pot desprinde și te vei trezi cu 2 vârfuri care vibrează și care sunt separate unul de celălalt. Nu este confortabil de manevrat.
Trecerea la poziția de urcare
-Îndepărtați cele 2 legături și declipsați clapele din plastic de la extremități;
-Inversați cele 2 schiuri (dreptul trece în stânga și stângul trece în dreapta) astfel încât clapele să nu se frece una de cealaltă la urcare;
-Lipiți pieile;
-Puneți legăturile (Atenție: cataramele legăturilor sunt în exterior, pentru a evita frecarea la urcare).
Trecerea la poziția de coborâre
-Scoateți legăturile fără a pune zăpadă pe ele.
-Îndepărtați pieile, apoi lipiți-le pe plasă, pentru a nu se murdări
-Îndepărtați zăpada de pe cele 4 clape, 4 puck-uri și de pe cele 2 clips-uri din plastic, altfel va fi complicat să urcați, deoarece riscă să forțeze clapele
-Puneți la loc clips-urile din plastic, verificând alinierea celor 2 schiuri,
-Puneți la loc legăturile (atenție:cataramele trebuie să fie, de asemenea, în exterior)
-Înclinați spoiler-ul în poziție de coborâre.
Recomandări bețe
În ceea ce privește bețele, vă recomandăm Forclaz MT 500 deoarece sunt foarte compacte (36 cm pliate) și încap în multe rucsacuri pentru schiuri de tură sau rucsacuri pentru snowboard.Este indicat să nu ai nimic care să iasă din rucsac în timpul coborârii. Vă recomandăm să cumpărați în plus un set de rozete mari (kit 2 rozete bețe).
Recomandări clăpari snowboard
Există boots pentru Splitboard care permit flexionarea piciorului mai mult în față, pentru a putea mări pasul la urcare.Și o pereche de boots clasici sunt potriviți, dar nu trebuie să îi alegeți prea rigizi și, ideal, cu un sistem de strângere diferențiat între gleznă și tibie.Din gama noastră de boots de snowboard, vă recomandăm:
-bărbați: All Road 500 / Endzone 500
-damă: Serenity 500 / Endzone 500
Husă snowboard
Pentru a avea grijă de placa de split (și de husele din mașină), vă recomandăm utilizarea consecventă a unei huse de depozitare pentru snowboard.
Greutate placă
151 cm:3,00 kg +/- 6%.
157 cm: 3,25 kg +/- 6%.
163 cm MW: 3,40 kg +/- 6%.