Etapele dobândirii echilibrului dinamic
Înainte de 4 ani, copilul trebuie să învețe să își miște corpul într-o direcție dată, pentru a avansa ușor.La 4 ani, un copil poate să meargă, alternând suportul lățimii minime a unui picior și jumătate.La 6 ani, copilul este capabil să meargă cu un picior în fața călcâiului, cu un suport a lățimii minime a piciorului.
Dezvoltarea psihomotorie:
Dezvoltarea psihomotorie a copilului are baze genetice, motrice și psihice.
Un produs poate avea ajuta la dezvoltarea psihomotorie a copilului și acționează în domeniul motor.
Domeniul motor are mai multe părți: schema corporală, coordonarea dinamică, echilibrul, coordonarea oculo-motorie, motricitatea și structura temporală și spațială.
Schema corporală
Schema corporală înseamnă reprezentarea corpului ce îi permite acestuia un control mai bun asupra gesturilor, o percepție a corpului, și în general o conștiință de sine. Se construiește, înainte de toate plecând de la senzații și acțiuni („corpul simte, corpul acționează”), înainte de a putea fi reprezentat „corpul reprezentat”). Cu cât copilul acționează mai mult, cu atât își va conștientiza schema corporală și va reacționa mai bine.
Coordonarea oculo-motorie
Mișcările de coordonare oculo-manuale regrupează acțiuni ce permit țintirea: pentru cei mai mici, urmărirea unei traiectorii, apoi țintirea de obiecte mari și ținte mari, cu mâinile, picioarele, până la controlarea mai multor disocieri digitale: înșiruirea de perle pe un fir, scrierea.
Structura temporal-spațială
Structura temporal-spațială înseamnă tot ceea ce reperează copilul în timp (înainte/după, activitate ritmică, noapte/zi, sezon etc.) și în spațiu (în față/ în spate, pe/sub, dreapta/stânga, etc.).